۰

نگاهی بر سریال Mr Robot

نگاهی بر سریال Mr Robot

سریال Mr Robot

نگاهی بر سریال Mr Robot

سریال Mr Robot (آقای ربات) یکی از بهترین سریالهای روانشناسی تاریخ و بهترین سریال در مورد جرایم اینترنتی است. سریالی بی نقص، جذاب، اصولی و پر از لحظات شوکه کننده. این سریال تقریبا سلیقه ای است، یعنی ممکن است سریال مورد علاقه کسی باشد و در عین حال یکی دیگر آنرا با چند قسمت ول کند‌.

اما شروع این سریال برای همه سریالبازها واجب است. نکته مهم در مورد شروع سریال است که مقداری کند و شاید حوصله سربر باشد و اکثرا هم سر ۴ قسمت اول آنرا ول میکنند؛ در حالیکه اگر چند قسمت بیشتر ادامه میدادند قطعا جذب سریال میشدند. پس اگر میخواهید سریال را شروع کنید، قول بدهید هر اتفاقی که افتاد حداقل یک فصل را ببینید و مطمئن باشید بعد از دیدن فصل یک، سریال را ادامه خواهید داد.
مستر روبات یکی از خلاقانه ترین و شاید خلاقانه ترین سریالی است که تا به حال ساخته شده. خلاقیت را می توان حتی در نوع فیلمبرداری دید؛ مثل انتقال دادن کاراکتر ها از وسط کادر به گوشه ها و ایجاد شات هایی بی نظیر و جذاب که چشم های شمارا قلقلک میدهد. علاوه بر آن اسم اپیزودها که فضای کامپیوتری دارند و ممکن است نام ویروس، کد های برنامه نویسی و یا حتی ارور ها باشند. برای مثال قسمت ۴ فصل ۴ مستر روبات عنوانش “۴۰۴not found ” است و تمام این اسم ها، اگر مقداری آشنا باشید معانی مرتبطی با موضوع اپیزود ها دارد و دانستن آنها باعث لذت شما میشود.(بررسی سریال Mr Robot

نکته خلاقانه بعدی اپیزود های ویژه سریال است؛ مثل اپیزود ۷ فصل ۴ که حالتی تئاترگونه دارد، اپیزود ۵ فصل ۴ که دیالوگی ندارد و اپیزود ۵ فصل ۳ که با یک برداشت گرفته شده و همه اینها باز هم باعث لذت مخاطب میشود. در کل کارگردان این سریال، سم اسماعیل، از هیچ چیزی ترسی ندارد. تمام تراوشات ذهنی خود و فیلمنامه نویس هارا در سریال پیاده کرده بدون اینکه از نظر های منفی مردم بترسد، و راز موفقیت سریال هم همین است.

سریال Mr Robot

بررسی سریال Mr Robot

شخصیت پردازی سریال فوق العاده است. کاراکتر الیوت آلدرسون یکی از کامل ترین و کارشده ترین کاراکتر های تاریخ تلویزیون است. با صدای ذهن و صحبت او با مخاطب و شکستن دیوار چهارم و فلش بک هایی از گذشته او و کلی مورد دیگر. رامی ملک در نقش الیوت شاهکار کرده است؛ بهترین بازی ممکن. بازی در نقش یک هکر جامعه گریز تنها کار آسانی نیست، اما رامی ملک از پس تک تک سکانس های سریال به خوبی برآمد و در بسیاری از سکانس ها مو به تن بینندگان سیخ کرد.
فیلمنامه سریال هم شاهکار است. فیلمنامه ای بسیار کار شده و جذاب؛ اینکه اتفاقی در فصل یک معلول اتفاقی باشد که در فصل چهار به مخاطب گفته میشود، در مستر روبات چیز عجیبی نیست. مشخصا کل فیلمنامه سریال قبل از ساخت نوشته شده و این باعث انسجام درونی سریال میشود. داستان سریال ارجاع های زیادی به فیلم هایی مثل Fight Club و Taxi Driver دارد و در بسیاری از فاکتور ها از آنها هم پیشی گرفته است!
دیالوگ های سریال هم که بی نظیر هستند و نمیشود آنهارا نادیده گرفت. دیالوگ هایی که اگر خوب به آنها فکر کنید، ممکن است عقاید، علایق و شخصیت شمارا هدف بگیرند.
در مورد پایان سریال مستر روبات هم که حتما شنیده اید. پایان این سریال یکی از بهترین پایان های سریالی ساخته شده است و نمره ۹.۹ قسمت آخر در imdb هم گواهی بر این موضوع است.
پس اگر مستر روبات را ندیده اید، هیچ عذری برای ندیدن آن پذیرفته نیست! اگر در چهار قسمت اول سریال را ول کرده اید، یکی از بزرگترین اشتباهاتتان را مرتکب شدید، پس برگردید و سریال را ادامه دهید؛ قطعا پشیمان نمیشوید..

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *