۰

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

کارگردان اندی سرکیس ، Venom: Let There Be Carnage را به عنوان یک داستان عاشقانه بین ادی بروک (تام هاردی) و ونوم توصیف می کند. این ایده به طرز ماهرانه ای از طریق فیلمنامه و انتخاب کارگردانی منعکس می شود. سرکیس دنباله ای را با سکانس های اکشن سرگرم کننده ، رویکرد های شخصی تر ، طنز زیاد و آخرین مبارزه هیجان انگیز بین ادی/ونوم و کلتوس کسدی/کارنیج (وودی هارلسون) به ما می دهد. نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

پس از گذشت مدتی ما با شخصیت شرور جدیدی به نام کلتوس کسدی آشنا می شویم که یک قاتل زنجیره ای است و همانطور که در تریلر های این فیلم مشاهده کرده اید ، پس از تبدیل شدن او به کارنیج ، شروع به انتقام گرفتن و کشتن افراد زیادی می کند که در این مسیر به ادی ( ونوم ) و همکار کاراگاهش برخورد می کند که در حال تلاش هستند تا پرونده او را بررسی کنند و او را متوقف کنند که از این نظر بسیار شبیه به فیلم های کلاسیک آمریکایی است که درباره قاتلین سریالی ساخته شده اند.

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

سرکیس به خوبی توانسته است تا تعادل بین بخش های جدی مانند مبارزات نفس گیر و دنبال کردن پرونده های جنایی را در کنار بخش های طنز آن مانند دیالوگ ها و جر و بحث های ادی و ونوم با یکدیگر را برقرار کند و ترکیب دو بخش جدی و طنز باعث سرگرم کننده تر شدن فیلم شده اند.

در کل اضافه کردن دیالوگ ها و حرکات طنز آمیز در فیلم های ابر قهرمانی می تواند بسیار به جذب مخاطب و همراهی او تا پایان کمک کند و باعث از بین رفتن یکنواخت بودن آن بشود ؛ کاری که در سری فیلم های ددپول در دنیای مارول و جوخه انتحار در دنیای دی سی به بهترین نحو اجرا شده است و نتیجه خوبی گرفته اند.

همچنین نقش های مکمل بسیار کوچک و کوتاهی در این فیلم وجود دارند و افردای مانند کارآگاه مالیگان (استفان گراهام) ، آن (میشل ویلیامز) ، دان (رید اسکات) و حتی خانم چن (پگی لو) توانسته اند به جلو رفتن داستان فیلم کمک کنند و تعاملی با کاراکتر اصلی فیلم داشته باشند تا ما تمام مدت شاهد یک کاراکتر واحد در فیلم نباشیم.

این کاراکتر ها باعث می شوند تا ما بعد دیگری از کاراکتر ها مانند شخصیت اجتماعی جدید ادی و ونوم را مشاهده کنیم که مردم محلی مکانم زندگی او ، کاراکتر ونوم را می شناسند و او را در جمع خود قبول کرده اند و برای او اهمیت قائل هستند.

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

تجربه Serkis به عنوان یک هنرمند موشن کپچر زمانی به چشم می آید که او صحنه های فعال تر و فیزیکی تری را کارگردانی می کند. اعتماد او به جلوه های بصری کاربردی و کامپیوتری ، حضور فیزیکی ونوم را به طرق چشمگیر و ملموسی به نمایش در می آرد ، مانند زمانی که ونوم آشپزخانه ادی را به طور کلی بهم می ریزد و همه چیز کاملا واقعی به نظر می رسند.

همچنین صحنه های نبرد ونوم و کارنیج نیز به طور خارق العاده ای طراحی شده اند و به دلیل استفاده از موشن کپچر های بسیار دقیق و حرفه ای ، این صحنه ها بسیار طبیعی و جذاب و همراه با حرکات انسانی هستند که به باور پذیر بودن آن کمک زیادی می کند.

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

کاراکتر های شرور این فیلم ، Kasady ، Carnage و Shriek (Naomie Harris) هستند. آنها آنتاگونیست هایی با سبک و جلوه های نمایشی هستند ، چیزی که در بسیاری از فیلم های مارول وجود ندارد .

این کاراکتر ها بسیار باهوش و دارای کینه و خشونت هستند که با قرار گیری در کنار یکدیگر بسیار قوی تر می شوند ، دقیقا مانند ارتباط کسدی و کارنیج با یکدیگر که وقتی به هم متصل شدند توانستند یک تیم بسیار قوی و هم نظر را تشکیل دهند و تا جایی که محدودیت سنی بالای ۱۳ سال فیلم به آنها اجازه می دهد ، خشونت و خرابکاری های خود را به نمایش بگذارند.

در آن طرف ماجرا ، رابطه ادی و ونوم بیشتر شبیه به یک صاحب حیوان خانگی و سگ آموزش ندیده آن است . آنها در بیشتر مواقع با یکدیگر هم نظر نیستند و با هم درگیر هستند و همین موضوع در خیلی از مواقع باعث ضعیف شدن آنها در مقابل کارنیج می شود .

البته که همین موضوع باعث بسیار جذاب تر شدن فیلم می شود و دیالوگ های این دو کاراکتر با یکدیگر بسیار خنده دار و معرکه است و بعضی وقت ها فیلم را کاملا به یک فیلم طنز تبدیل می کند. آنها در طی فیلم کم کم با یکدیگر کنار می آیند و تلاش می کنند که کار تیمی بسیار بهتری را در مقابله با دشمنان خود ارائه دهند.

نقد و بررسی فیلم Venom: Let There Be Carnage

Venom: Let There Be Carnage سرانجام Venom و Eddie را با یک شرور شایسته در داستانی که جنبه عجیب و غریب آن را در بر می گیرد ، جفت می کند. اندی سرکیس یک دنباله سرگرم کننده و اکشن را کارگردانی می کند که ونوم را به عنوان شخصیت خود برجسته می کند و وودی هارلسون و نائومی هریس را در نقش شرورهای شکست خورده نشان می دهد.

با توجه به تایم نسبتا کم فیلم ما شاهد صحنه های بسیار اکشن و جذاب زیادی هستیم  که از این نظر بسیار نکته مثبتی به حساب می آید ، اما نکته اصلی اینجاست که این فیلم هیچ گونه ریسکی انجام نداده است و تقریبا تلاش کرده است تا با در نظر گرفتن فیلم های دیگر دنیای مارول همخوانی داشته باشد و چیز خاصی را به این دنیا اضافه نکرده است.

قسمت دوم ونوم را می توان به عنوان شکل گیری رابطه عمیق تر بین ادی و ونوم و کنار آمدن این دو با یکدیگر توصیف کرد و درواقع راهی را باز کرد تا بعدا بتوانیم شاهد قسمت های دیگری از این دو کاراکتر جذاب باشیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *