۰

نقد و بررسی بازی It Takes Two

نقد و بررسی بازی It Takes Two

نقد و بررسی بازی It Takes Two

یک ازدواج سالم دقیقا مانند یک بازی دو نفره می ماند ، یعنی شما باید یاد بگیرید که چه زمانی چه کاری انجام دهید و چه زمانی هیچ کاری انجام ندهید و فقط شنونده و شاهد باشید ، و مهم تر از همه ، همیشه باید به یاد داشته باشید که نوبت شماست که زباله ها را بیرون ببرید!

کاری که استودیو Hazelight درباره این موضوع در طول توسعه بازی It Takes Two انجام داد ، واقعا شگفت انگیز و خارق العاده است و توانست یک بازی دونفره هیجان انگیز با گیم پلی کاملا جذاب را ایجاد کند.

تمرکز بازی روی داستان یک پدر و مادر به نام های می و کودی است که به دلیل دعوا کردن با یکدیگر و ناراحتی دخترشان، جادو شدن به اندازه یک مورچه کوچک درامده اند و باید از باغچه خانشان خود را به داخل آن و به پیش دختر کوچکشان برسانند و در این مسیر ۱۰ ساعته شاهد اتفاقات بسیار جذاب و عجیب و غریبی خواهند بود.

تقریبا تمام مکانیک های هر مرحله از این بازی با دیگری متفاوت است و در هر کدام از آنها باید با یک سبک جدید بازی کنید و همچنین فضاهای بازی به قدرتی متفاوت و بزرگ هستند که به هیچ وجه امکان ندارد شما را خسته کنند ؛ به طوری که در یک مرحله شما باید با همکاری یکدیگر یک مداد غول پیکر را جابجا کنید و آن را در جای درست قرار دهید و در محله ای دیگر باید با یک جاروبرقی و جعبه ابزار مبارزه کنید یا به عنوان یک جادوگر به جنگ با دیگر موجودات بروید!

بازی It Takes Two دقیقا مانند یک جعبه شیرینی می ماند که وقتی در آن را باز می کنید ، شاهد طعم ها و شکل های مختلفی هستید که هر کدام از آنها حس و حال خاص خود را دارد.

همکاری داشته باشید تا موفق شوید :

 

نکته مهم در این بازی این است که انجام هر کاری در آن لذت بخش خواهد بود و انجام یک عمل به صورت دونفره بیش هر چیزی جذاب و لذت بخش است.

اصلی ترین کاری که شما در این بازی باید انجام دهید  ، همکاری و تعامل با یکدیگر است. با یک همکاری دقیق و بدون نقص ، شما به راحتی می توانید مراحل این بازی را پشت سر بگذارید و همینطور لحظات بسیار خوب و خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنید.

مراحل بازی به طوری طراحی شده است که هیچ یک از بازیکنان بیش از حد بیکار و یا پر کار نباشد و فعالیت ها و چالش های آن کاملا مساوی تقسیم شده است و این موضوع یکی از بهترین و مثبت ترین نکات این بازی است.

برای مثال در یکی از مراحل کودی تعدادی میخ در دستان خود دارد که می تواند با پرتاب کردن آنها روی دیوار مسیری را برای می ایجاد کند که بتواند با تاب خوردن به وسیله چکشش از روی میخ ها به آنطرف دیوار برسد و بعد از رسیدن به آن طرف با خراب کردن یک منطقه با آن چکش ، راهی را برای کودی باز کند ؛ تقریبا تمام مراحل بازی پر از این نوع همکاری های جذاب است و جالب بخش هر مرحله نیز ، باس فایت های آن است.

در هر باس فایت ، هر کدام از کاراکتر ها یک وظیفه مشخص دارند و باید با همکاری یکدیگر نوار سلامتی باس مرحله را به صفر برسانند. خوبی مبارزات این بازی این است که به هیچ وجه خسته کننده و تکراری نمی شود و در هر مرحله مکانیک حملات دشمنان شما تغییر خواهد کرد و شما نیز برای تقابل با آنها باید با سبک های مختلفی مبارزه کنید.

علاوه بر این ، در حالی که بیشتر عناصر موجود در این بازی کاملا هدفمند و برای پیشرفت در مرحله بازی ساخته شده اند اما در این میان عناصری نیز وجود دارند که هیچ تاثیری در بازی نخواهند داشت اما می توان از آنها استفاده کرد.

برای مثال شما می توانید از روی یک میز به روی پدال یک درام بپرید و صدای آن را در بیاورید و یا یک دومینو ای که روی زمین چیده شده است را به زدن یک ضربه به آن خراب کنید ؛ خیلی از این عناصر در بازی های دیگر فقط مانند یک عکس هستند و هیچ کار خاصی انجام نمی دهند و فقط برای پر کردن فضای بازی هستند ، اما در It Takes Two این موضوع بسیار متفاوت است و همه چیز در آن قابل استفاده است.

کتاب سخنگو :

یکی از نکات بسیا خنده دار و همینطور آموزنده بازی ، دکتر حکیم است. او به شکل یک کتاب سخنگو در طول بازی به سراغ شما می آید و درواقع راهنمایی اصلی شما در این بازی است. او علاوه بر راهنمایی درباره مراحل بازی ، سعی می کند تا درس های مهمی از ازدواج و روابط بین همسران را به شما بیاموزد و درواقع رابطه خراب شده کودی و می را دوباره درست کند.

این شخصیت دقیقا یکی از آن کاراکتر هایی است که هیچ وقت از دیدن او در بازی ناراحت و خسته نمی شوید ، چرا که هر دفعه که او می بینید ، آپشن ها و ابزار و سلاح های جدیدی به شما داده می شود و مکانیک بازی به طور کلی تغییر خواهد کرد و درواقع یکی از دلایل تنوع این بازی دکتر حکیم است.

البته بسیاری از آموزش هایی که او به ما در طول بازی می دهد بیشتر بدرد پدر و مادر ها می خورد تا یک بچه ۱۰ ساله که درحال بازی با یکی از دوستانش است ؛ اما این موضوع به هیچ وجه باعث کاهش لذت بردن بچه ها از بازی نخواهد شد ،چرا که آنقدر در این بازی هیجان وجود دارد که اکثرا در حال جیغ و فریاد هستند و تقریبا نصف دیالوگ های بازی را نمی شنوند!

بازی A Way Out هم که ساخته شده توسط همین استودیو است دقیقا همین جذابیت های همکاری های دونفره را دارد و می تواند برای ساعت ها شما و دوستانتان را سرگرم کند.

تا به حال این استودیو با ساخت این دو بازی ، توانسته است یک سبک جذاب در بازی های دونفره را به ارمغان بیاورد و لذت بازی کردن با یک دوست صمیمی را دوباره به ما برگرداند و ما را کمی از بازی های بتل رویال و شلوغ و عصبانی کننده دور کند.

در کل باید گفت که بازی It Takes Two توانسته است تا به خوبی یک ماجراجویی جذاب همراه با همکاری های متنوع و همچنین گیم پلی ای روان و کم مشکل را به ما ارائه بدهد و همچنین در کنار آن یک داستان پر پیچ و خم را برای ما روایت کند که باعث می شود این بازی به هیچ وجه خسته کننده و تکراری نشود.

اگر به دنبال وقت گذراندن و تفریح با یکی از دوستان و یا خواهر و برادر خود هستید ، یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما It Takes Two است.

نقد و بررسی بازی It Takes Two نقد و بررسی بازی It Takes Two نقد و بررسی بازی It Takes Two نقد و بررسی بازی It Takes Two نقد و بررسی بازی It Takes Two نقد و بررسی بازی It Takes Two نقد و بررسی بازی It Takes Two

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *