۰

معرفی شخصیت مریادوک برندی‌ باک ارباب حلقه ها سرزمین میانه

مریادوک برندی‌ باک

معرفی شخصیت مریادوک برندی‌ باک ارباب حلقه ها سرزمین میانه

او یکی ازهابیتها در گروه یاران حلقه بود. مری از نسل (برندی‌باک‌ها) بود و وارث بر حق (برندی‌هال). مری یکی از چهار هابیتی بود که به گروه مسافران (چهار هابیت یاران حلقه)
معروف شدند. در شایر به چهار هابیتی که جزء یاران حلقه بودند مسافران میگفتند: فرودو بگینز، سام وایز گمجی، پره گرین توک و مریادوک برندی باک.
مری نشان داد که از سه هابیت دیگر اطلاعات بیشتری نسبت به جنگل قدیمی دارد و همراه آن‌ها با بید پیر،گورپشته ها و تام بامبادیل برخورد کرد.

در ریوندل او و پی‌پین تصمیم گرفتد که از دیگران عقب نمانند و در ماموریت حلقه شرکت کنند پس آن‌ها را به عنوان عضو هشتم و نهم یاران حلقه انتخاب کردند.
وقتی که پی‌پین به همراه گندالف به سمت میناس‌تریت حرکت کرد، مری همراه با آراگورن و روهریمها ماند و دوستی‌اش با تئودن شاه افزایش یافت. به خاطر عشق او به تئودن، مری به شاه پیشنهاد داد که به خدمت او درآید و شاه نیز به گرمی آن را پذیرفت.

مری از همراهی با سواران روهان (به سوی میناس‌تریت) مستقیماً ولی با احترام (توسط تئودن شاه) نهی شد چرا که اسب‌های روهان بزرگتر از آن بودند که هابیت بتواند آن‌ها را برای مدت زیاد و با سرعت براند. مری ناامید بود تا اینکه سواری جوان به نام درن ‌هلم به او پیشنهاد سوار شدن بر پشت اسب خود را داد تا باهم برانند. در طی سفر به میناس‌تریت و دشت‌های پله‌نور، مری چیزهایی از روهریم‌ها و الف‌ هلم کشف کرد.

مری همچون ائووین توسط تاثیر جادوی سیاه نزگول در حال مرگ بودند که با قدرت آراگورن در شفاخانه ها، شفا یافت. او به خاطر وضعیتش نتوانست که در نبرد مورانون شرکت کند ولی بعدها در خاک‌سپاری تئودن شاه شرکت کرد. در هنگام بازگشت به شایر ائومر و ائووین شاخی ویژه و استثنایی به او هدیه دادند.

در برگشت به شایر او و پی‌پین رهبران اصلی مردم در شورش علیه شارکی و بافین ها بودند. بعد از آن او به نام مریادوک بزرگ نامیده می‌شد و ارباب باک‌لند شد. او تا زمان پیری زندگی کرد و بعد از مرگ همسرش به درخواست شاه ائومر (که ۱۰۲ ساله بود) به روهان سفر کرد و بعد از مرگ ائومر همراه دوست قدیمی‌اش پی‌پین به گاندور رفت و چند سال بعد هر دو در همانجا مردند و در رات‌دینن دفنشان کردند. گفته می‌شود که قبر آن‌ها در کنار قبر شاه اله‌سار است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *