۰

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

What Remains of Edith Finch در کنار Kentucky Route Zero به عنوان یکی از بهترین داستان های جادویی-رئالیستی در همه بازی های ویدیویی قرار دارد. یک تجربه اول شخص ، مبتنی بر داستان شبیه به Gone Home و Firewatch ، تاریخچه چند نسلی باور نکردنی ، غم انگیز و غافلگیر کننده خانواده فینچ را بیان می کند.

همانطور که در خانه خرابه و پرپیچ و خم آن کاوش می کنید ، به تاریخچه هر یک از اعضای خانواده می پردازید ، در مورد آنچه ممکن است نفرین خانوادگی باشد یا نباشد ، تحقیق می کنید و در نهایت یاد می گیرید که چگونه هر یک از آنها تسلیم آن شدند. توسعه دهنده Giant Sparrow (معروف برای The Unfinished Swan) بار دیگر چیزی واقعاً خاص را خلق کرده است.

بازی های داستان محور

در این بازی شما طیف وسیعی از احساسات را از حس کاملاً ویران شده تا حسی پر از نور های پرانرژی تا ناراحتی و غم و اندوه ، به ویژه هنگامی که برای اولین بار به خانه وارد می شود ، تجربه می کنید ؛ و این بخشی از بازی است که حسو حال عجیبی به شما خواهد داد و شما را غرق در فضاهای هنری خود می کند.

همچنین تنها چالش این بازی این است که راهی برای ورود به هر اتاق قفل شده خانه پیدا کنید که عموماً از طریق مسیر های مخفی این راه ها پیدا می شوند. در حین گشت و گذار در خانه ، Edith، آخرین عضو خانواده فینچ ، داستان هایی از خانه ، خانواده اش و چگونگی پایان زندگی باورنکردنی آنها را روایت می کند.

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

در حالی که همه چیز تقریباً فاقد هر گونه مانع برای پیشرفت شما می شود (در اینجا معماهای کمتری نسبت به Gone Home وجود دارد) ، غرق شدن کامل شما در آخرین لحظات زندگی هر فنچ مهم ترین بخش این بازی است.

هنگامی که در هر یک از اتاق های این خانه یک لحظه خاص پیدا کردید ، با داستان مرگ آنها آشنا می شوید که از طریق تمثیلات خارق العاده ای بیان شده است.

هر یک از طریق یک تجربه گیم پلی کاملاً متفاوت ارائه می شود که به طور مداوم انتظارات ما را براورده می کند. در هر یک از داستان های آن سبک هنری ، دیدگاه یا ژانر گیم پلی آن متفاوت خواهد بود ؛ و جالب ترین بخش آن این است که شما هیچ وقت نمی توانید حدث بزنید که داستان بعدی شما را به فضا و دنیایی خواهد برد.

برای مثال شما در یکی از داستان های آن کنترل حیوانات مخنلف را به دست می گیرید و از دید اول شخص به جای آنها زندگی می کنید و هم زمان داستان بازی را پیش می برید که در نوع خود واقعا بی نظیر است.

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

در حالی که هر داستان سرانجام درباره مرگ است ، اما هر داستان آن پر از حس زندگی است و این موضوع بسیار شگفت انگیز است . حتی چیزی به اندازه مرگ دلخراش یک کودک با چنین خلاقیت و جادویی سرشار از حس زندگی ارائه می شود.

در حالی که تجربه آخرین لحظات زندگی آنها بدون شک غم انگیز است ، اما نحوه ای که هر داستان روایت می شود و شما را در قالب آن شخصیت ها قرار می دهد باعث می شود که حس بسیار خوبی از تجربه زندگی آنها داشته باشید.

 همچنین کل رفتارها و داستان های این خانواده شدیدا صحنه هایی از آثار مختلف J.D. Salinger به یاد ما می آورد. یادگیری نحوه ارتباط همه آنها و تاثیر مرگ های مختلف بر هر یک از اعضای بازمانده چیزی است که نمی توانید به زودی فراموش کنید.

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

یکی از چیزهایی که در مورد خود خانه کاملاً دوست داشتنی است این است که به طرز باور نکردنی شما احساس می کنید که واقعا در آنجا حضور دارید و درحال زندگی در آن هستید.

این بازی به عنوان مجموعه ای طراحی نشده است که بر اساس ایده های بازی های ویدئویی طراحی شده باشد ، بلکه خانه ای است که ده ها نفر از اعضای یک خانواده خلاق در چندین نسل در آن زندگی می کردند.

در خانه چیز کمی وجود دارد که بتوانید واقعاً آن را لمس کنید یا در آن تغییر ایجاد کنید. مانند موزه ، در اینجا سیاست “نگاه کنید ، اما دست نزنید” وجود دارد. اما صادقانه یگوییم ، این موضوع با توجه به میزان لذت بردن از طراحی دقیق تمام جزئیات جهان زیبای آن ، اصلا آزار دهدنه نیست.

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

اگرچه فقط دو ساعت طول می کشد تا این بازی به اتمام برسد ، اما بلافاصله بعد از نوشته شدن اسم سازندگان بازی ، شما دلتان م خواهد که دوباره آن را تجربه کند.

هر یک از وصیت نامه ها بسیار متمایز و شگفت انگیز است و هنگامی که تجربه هر یک از آنها با موسیقی دلنشین بازی آمیخته می شود، کاملا حس و حال تازه و عجیبی به خود می گیرد که شما را مجبور می کند تا دوباره وارد آن خانه بشوید و شروع به گشتن درباره رمز و راز های این خانواده کنید.

در آخر باید گفت که اگر به دنبال تجربه یک بازی خاص و دور از هیجانات بازی های آنلاین چند نفره و بتل رویال هستید و می خواهید چندین ساعت را در یک دنیای خارالعاده غرق شوید ، این بازی دقیقا برای شما ساخته شده است و می تواند شما را کاملا درگیر داستان جذاب خود بکند.

نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch نقد و بررسی بازی What Remains of Edith Finch

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *