۰

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

با منتشر شدن فیلم A Quiet Place: Part II ، یکبار دیگر وارد ماجراجویی های هیجان انگیز ، خطرناک و دلهره آور این دنیای آخرالزمانی شدیم و با اینکه این فیلم صد درصد نتوانست مانند قسمت اول آن ترس و استرس را در درون ما به وجود بیاورد ، اما اینبار سعی در پرداختن به کاراکتر های اصلی داستان و گذشته آنها داشت که با اضافه شدن بازیگر توانا و بسیار کار بلد به نام Cillian Murphy ، جذابیت فیلم چندین برابر شد.

کارگردان فیلم John Krasinski نیز با بزرگتر کردن جهان این فیلم سعی داشت تا نقاط مختلفی از این دنیا را به ما نشان دهد و ما را وارد فضای پسا آهرالزمانی خود کند و دیگر مانند قسمت اول تمام اتفاقات در یک خانه مشخص رخ ندهد  .

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

داستان قسمت دوم از این قرار است که خانوداه Abbott ( مادر و ۳ فرزندش ) برای پیدا کردن انسان ها و پناهگاه های دیگر یک سفر طولانی را آغاز می کنند و در این راه با خطرات زیادی دست و پنجه نرم می کندد.

در طی مسیر آنها پای پسرک ( مارکوس ) درون یک تله گیر می کند و به شدت صدمه می بیند و به دلیل درد زیادش ، شروع به فریاد زدن می کند و در آنجاست که موجودات آشنای این سری که شدیدا به صدا حساس هستند به سمت آنها حمله ور می شوند.

آنها شروع به فرار کردن می کنند و در طی اینکار با یک مرد غریبه روبرو می شوند که آنها را به پناهگاه خود می برد و جانشان را نجات می دهد. پس از آرام شدن اوضاع ، خانواده Abbott متوجه می شوند که آن مرد غریبه یکی از دوستان قدیمیشان به نام امت ( Emmett ) است.

اگر بخواهیم درباره امت بیشتر صحبت کنیم ، باید بگوییم که او کسی است که در روز اول حمله این موجودات به کره زمین ، پسر کوچکش را از دست داده می دهد و همسرش نیز بعد ها به دلیل بیماری و سختی شرایط زندگی جانش را از دست می هد و درواقع تنها بازمانده این خانواده امت است.

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

امت در ابتدا سعی دارد تا خانواده Abbott را از پناهگاه خود بیرون کند ، چرا که دیگر تحمل از دست دادن عزیزان دیگرش را ندارد و نمی خواهد خاطرات گذشته اش دوباره تکرار شوند ، اما با اصرار آنها برای ماندن در پناهگاه و درخواست کمک از امت ، بالاخره قبول می کند تا به آنها کمک کند.

Millicent Simmonds ( بازیگر نقش رگان ) نیز اینبار نقش بسیار پر رنگ تری نسبت به قسمت اول دارد و بیشتر چالش های این فیلم روی دوش او قرار دارد.

رگان که هنوز از غم از دست دادن پدرش آشفته است ، متوجه می شود که یکی از موج های رادیو درحال پخش موسیقی است و این اتفاق در حالی رخ داده است که همه ی ایستگاه های رادیویی نابود شده اند و چیزی از آنها باقی نمانده است. این موضوع باعث می شود که او به فکر این بیوفتد که هنوز انسان های دیگری در این جهان خطرناک زنده مانده اند و این موج رادیویی نیز برای پیدا کردن یکدیگر است.

او با پیدا کردن مختصات نقطه ای که این موج از آن منتشر می شود ، تلاش می کند که به تنهایی و با استفاده از سلاح مخصوصش ( سمعک ) به سمت این مکان برود. او در این سفر با مشکلاتی روبرو می شود که امت را مجبور می کند تا به دنبال او بگردد و او را به پناهگاه بازگرداند.

نقش آفرینی بسیار خوب و درخشان Millicent Simmonds در کنار یکی از بهترین بازیگران هالیوود یعنی Cillian Murphy ، نشان دهنده قدرت بازیگری اوست و انتظارات را از خود به شدت بالا برد. البته نباید از کارگردانی خوب John Krasinski غافل شویم ، چرا که بدون حضور او در این پروژه ، این سطح از بازیگری نیز در آن وجود نداشت.

ریشه اصلی این فیلم نیز دقیقا مانند قسمت اول است ؛ بدوید ، مخفی شوید و ساکت بمانید . اما تفاوت بزرگ آن با قسمت اول پرداختن به چندین داستان مختلف است و همینطور نشان دادن خطرات احتمالی یک دنیای پسا آخرازمانی است.

همینطور که تا به حال در خیلی از فیلم های آخرازمانی مشاهده کرده ایم ، همیشه گروهی از افراد هستند که با یکدیگر متحد می شوند و هر کسی یا موجودی که سر راهشان قرار می گیرد را می کشند و وسایل و اشیا با ارزششان را برمی دارند؛

در این فیلم نیز شاهد چنین گروه هایی هستیم که در طی ماجراجویی های امت و رگان به آنها حمله می کنند و یکی از پر هیجان ترین صحنه های فیلم را رقم می زنند و باعث می شوند که طی سر و صدای تولید شده زیاد توسط آنها ، موجودات وحشی به آنها حمله کنند و تمام آنها را قتل عام کنند و همچنین به صورت مخفیانه وارد قایق امت و ریگان شوند که در آخر فیلم باعث یک اتفاق بسیار وحشتناک می شود.

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

فضا سازی ها و صداپردازی ها نیز مانند قسمت اول بسیار عالی و حرفه ای کار شده اند و تماشا کردن این فیلم با هدفون را به یک تجربه بی نظیر تبدیل می کند. همچنین توجه به جزئیات صداپردازی نیز بسیار قابل تحسین است ؛

به طور مثال در سکانس هایی که ما در حال مشاهده داستان از دید رگان هستیم ، به دلیل ناشنوا بودن او ، ما نیز هیچ صدایی را نمی شنویم و دقیقا حس او را تجربه می کنیم و مانند او از اتفاقات اطراف شگفت زده می شویم.

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

اگر بخواهیم سخت گیرانه به این فیلم نگاه کنیم ، باید گفت که بعضی نکات درباره آن وجود دارد که می توانست بهتر به آن پرداخته شود. برای مثال در سکانس اول فیلم که به آغاز تمام این اتفاقات و کشته شدن مردم توسط موجودات بیگانه پرداخته شده است ، با اینکه بسیار هیجان انگیز است و همینطور یک پیشینه از کاراکتر امت را به ما می دهد ، اما به اصل موضوع یعنی دلیل آمدن موجودات بیگانه به زمین به انداره کافی پرداخته نشده است و فقط با نشان دادن برخورد  یک شهاب سنگ بزرگ به زمین به این موضوع خاتمه داده شده است.

یکی دیگر از نکات منفی آن ، تکراری بودن صحنه های برخورد انسان ها ود موجودات بیگانه با یکدیگر است که به دلیل داشتن یک پیش زمینه از آنها و دانستن قدرت ها و نحوه حمله آنها ( اطلاعات مربوط به قسمت اول ) ، می تواند بعد از مدتی تکراری و خسته کننده شود و هیجانش را از دست بدهد.

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

اما اگر بخواهیم به طور کلی درباره A Quiet Place: Part II صحبت کنیم ، باید بگوییم که قسمت دوم نسبت به قسمت اول آن بیش از اینکه ترسناک باشد ، به روابط انسانی و ماجراجویی های جذاب و هیجان انگیز پرداخته است و صحنه های کمتری در آن وجود دارد که می تواند نفس شما را در سینه حبس کند و بیشتر شما را درگیر فضا ها و دنیای پسا آخرازمانی آن می کند.

این فیلم یک دنباله کاملا موفق و حساب شده بخ حساب می آید و علاوه بر ایجاد کاراکتر ها و ماجراجویی های جدید ، توانسته است تا مسیری مشخص برای ساخت ادامه آن در قسمت سوم را به وجود بیاورد و دیگر نویسندگان را مجبور به آب بستن به فیلم نامه برای طولانی شدن آن نکند.

بیشتر بخوانید :

نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II نقد و بررسی فیلم A Quiet Place: Part II

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *