کمیسیون اروپا خرید استودیو بتسدا توسط مایکروسافت را تأیید کرده و معامله را یک قدم به رسمی بودن نزدیک کرده است. کمیسیون این قرارداد را بدون هیچ گونه شرطی تصویب کرد و آخرین مانعی را که مایکروسافت برای خرید ۷.۵ میلیارد دلاری باید از آن عبور می کرد را، پاک کرد.
این حکم مشابه سایر خریدهای مایکروسافت (از جمله GitHub) بود که کمیسیون رقابت، دریافت که این ادغام “تردیدهای جدی در مورد سازگاری آن با بازار مشترک ایجاد نمی کند.” پس از نهایی شدن خرید ، تعداد استودیوهای داخلی مایکروسافت اکنون به عدد ۲۳ رسیده است و بستدا در کنار استودیوهایی مانند :
Arkane Studios (Prey, Deathloop), iD Software (Doom), MachineGames (Wolfenstein), Bethesda Game Studios (The Elder Scrolls V: Skyrim), Tango Gameworks (Ghostwire: Tokyo) ؛ قرار گرفت.
به عنوان بخشی از ترتیب جدید ، بازی های آینده Bethesda در Xbox Game Pass بدون پرداخت هزینه اضافی در همان روزی که در جای دیگری راه اندازی می شوند ، منتشر می شوند. مشخص نیست که آیا مایکروسافت به سمت ساخت بازی های آینده Bethesda و صرفاً برای Xbox و PC خواهد رفت یا خیر؟
اگرچه یک توافق نامه بین Bethesda و Sony برای ساخت Deathloop به عنوان یک بازی انحصاری PlayStation نوشته شده است. شرکت فرعی جدیدی به نام Vault نیز ایجاد شده است تا در آینده از املاک Bethesda استفاده کند.
شایعه شده است که مایکروسافت در اواخر این ماه میزبان رویدادی خواهد بود ، جایی که می تواند به طور بالقوه جزئیات برخی از برنامه های خود را برای عناوین آینده بتسدا شرح دهد. از زمان اعلام این قرارداد در سپتامبر سال گذشته ، بحث در مورد انحصار این شرکت موضوع مهمی بوده است و می تواند در آینده پروژه هایی مانند Starfield ، The Elder Scrolls VI مشخص شود.
استودیو بتسدا
شایعه شده است که مایکروسافت در اواخر این ماه میزبان رویدادی خواهد بود ، جایی که می تواند به طور بالقوه جزئیات برخی از برنامه های خود را برای عناوین آینده بتسدا شرح دهد. از زمان اعلام این قرارداد در سپتامبر سال گذشته ، بحث در مورد انحصار این شرکت موضوع مهمی بوده است و می تواند در آینده پروژه هایی مانند Starfield ، The Elder Scrolls VI مشخص شود.