۰

Windows 11 به طور رسمی توسط مایکروسافت معرفی شد

Windows 11

 ساعاتی پیش در طی رویداد “What’s Next for Windows ” مایکروسافت، پس از ماه ها انتظار و یک درز تصادفی اطلاعات حدود یک هفته قبل از رویداد اصلی ؛ غول نرم افزاری آخرین سیستم عامل خود یعنی Windows 11 را به نمایش گذاشت .

طبق اطلاعیه رسمی مایکروسافت ویندوز ۱۱ به صورت یک ارتقا رایگان برای دارندگان ویندوز ۱۰ عرضه می شود.جدیدترین جانشین ویندوز ۱۰، آخرین سیستم عامل مایکروسافت برخی از پیشرفت ها را به رابط کاربری، مانند منوی Start جدید که در حال حاضر در مرکز Taskbar ( نوار وظیفه ) قرار دارد، معرفی می کند.

همچنین در نگاه اول، رابط کاربری ویندوز ۱۱ شبیه به ویندوز ۱۰x لغو شده است که سیستم عاملی بود که برای دستگاه های ۲ صفحه ای مانند Surface Neo برنامه ریزی شده بود.

ویندوز ۱۱ همچنین بسیاری از ویژگی های جالب موجود در کنسول های بازی Xbox Series X/S را شامل می شود، از جمله Auto HDR و برنامه Xbox GamePass به طور مستقیم با سیستم عامل سازگار شده است. سیستم عامل همچنین تیم های مختلف مایکروسافت را با یکدیگر ادغام می کند و نکته شگقت آور آن این است که، ویندوز ۱۱ از طریق یک فروشگاه ویندوز جدید از برنامه های اندروید نیز پشتیبانی می کند.

برای دریافت ارتقاء رایگان ویندوز ۱۱، صاحبان ویندوز ۱۰ باید حداقل الزامات مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را برآورده کنند، که در حال حاضر یک پردازنده ۶۴ بیتی، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه است. اگر معیارهای آن را براورده کنید ، ویندوز ۱۱ به آسانی و به صورت یک آپدیت روی سیستم شما نصب خواهد شد.

ویندوز ۱۱ در سال جاری راه اندازی خواهد شد، و در تعطیلات امسال قابل دانلود  خواهد بود . با این حال Beta Build این ویندوز از تاریخ ۲۸ ژوئن قابل دسترسی خواهد بود و دولوپر ها می توانند برای تجربه زودهنگام آن در این تاریخ برای دانلود آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *