نسل جدید تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ با سری J300 و تحول در طراحی معرفی شد

نسل جدید تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ با سری J300 و تحول در طراحی معرفی شد.

مدل ۲۰۲۲ لندکروزر با چراغ‌های کوچک و ظاهر شبیه به شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر آمریکایی تولید می‌شود. نسل جدید با کد J300، جایگزین سری J200 خواهد شد که سال ۲۰۰۸ طراحی شده بود.

تویوتا لندکروزر بعد از جیپ (ویلیس) و لندرور، باسابقه‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود. جیپ، لندرور و لندکروزر پیشگامان ساخت خودرو برای رانندگی در مسیرهای سخت هستند. این محصولات از حدود ۷۰ سال پیش، امکان طبیعت‌گردی و کاربری نظامی را فراهم کردند و امروزه مدل‌های متنوع با امکانات رفاهی و ایمنی متنوع دارند.
اولین تویوتا لندکروزر در سال ۱۹۵۵ با الهام از نسل اول جیپ معرفی شد. این محصول با کد J20 و J30، نسخه‌های دودر و چهاردر داشت؛ اما لندکروزر امروزی، یک شاسی‌بلند لوکس و سنگین‌وزن با پیشرانه‌ی پرمصرف و آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار است. این محصول برای جذب مشتری در بازار جهانی، رقبای متنوعی از کشورهای مختلف دارد و مشابه سال‌های قبل برای تویوتا سودآور نیست.

طی دو دهه اخیر، بازار جهانی لندکروزر را با چراغ‌های بزرگ، جلوپنجره متناسب با ابعاد کاسه‌چراغ‌ و سپر مرتفع نسبت به زمین می‌شناسد. این عوامل حالا با مدل ۲۰۲۲ و نسل J300 فراموش شده است. مدل جدید چراغ‌های کوچک، جلوپنجره بزرگ و سپر نسبتا پهن دارد که احتمالا برای گذر از گودال‌های عمیق دردسرساز خواهد بود. البته طراحان تویوتا نسخه‌ی ویژه برای لندکروزر جدید آماده خواهند کرد که مناسب طبیعت‌گردی خواهد بود و سپر کوتاه با چرخ‌های بزرگ و امکانات سری TRD خواهد داشت.

نورنگار عکاسی بنر
در نمای پشت، حالت تخت و مکعبی بدنه برای لندکروزر ۲۰۲۲ تأکید شده است. درپوش صندوق دارای تورفتگی خواهد بود و چراغ‌های عقب نسبت به مدل‌های قبلی، باریک‌تر خواهند شد. مدل استاندارد ۲۳۰ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و می‌تواند شیب صعودی ۳۲ درجه و شیب نزولی ۲۶٫۵ درجه را طی کند.

در فضای داخلی لندکروزر J300، تلاش بیشتری برای جلب رضایت مشتری و بهبود زیبایی کابین انجام شده است. نمای کلی داشبورد، ساده و فاقد خطوط مورب به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که انبوه کلیدهای فیزیکی، بین نمایشگر لمسی و دسته‌دنده جاسازی شده‌اند. این محصول فاقد پنل پشت فرمان دیجیتال خواهد بود. نمایشگر میانی در دو مدل با اندازه‌های ۹ اینچ و ۱۲٫۳ اینچ عرضه می‌شود

مهم‌ترین تحول در نسل جدید لندکروزر به پیشرانه مربوط است. مدل ۲۰۲۲ فاقد موتور پرمصرف ۵٫۷ لیتری خواهد بود تا از نمونه‌ی توئین توربوشارژ ۳٫۵ لیتر V6 استفاده کند. این نسخه قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *