آقای هرمن هالست، رییس استودیوهای پلیاستیشن پس از اعلام خبر همکاری پلیاستیشن با استودیوی جدید Firehouse برای یک آیپی جدید مولتیپلیر صحبتهایی ارائه داد.
” من فکر میکنم بازیهایی که ما میسازیم تا جایی که میتواند متنوع و متمایز هستند. از Sackboy تا Astro Bot تا Dreams تا عناوینی مانند Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II. ما قطعاً به ساخت چنین بازیهایی ادامه خواهیم داد چرا که آنها قلب و روح کاری است که ما در استودیوهای پلیاستیشن انجام میدهیم. اما به طور همزمان ما در کنار ارائهی تجربههای با کیفیت، به آزمایش و پدیدآوردن ایدههای جدید متعهد هستیم.”
آقای هالست در کنار هیجانانگیز بودن همکاری با استودیو مذکور بر روی یک بازی مولتیپلیر جدید بیان کرد که منظور از محتوای متنوع و متفاوت تنها به ژانرهای متفاوت خلاصه نمیشود و هدف این است که تجربهی متفاوت و منحصر به فردی ارائه شود.
بر خلاف شایعات مضحک و جو منفیای که در سطح اینترنت مطرح است برای اثبات صحبتهای جدید هرمن هالست تنها یک نگاه به بازیهایی که تاکنون برای پلیاستیشن ۵ منتشر و معرفی شدهاند مانند عناوین دیمنز سولز، اسپایدرمن، دیستراکشن آلاستارز، ریترنال، بازیهای مستقل در رویدادهای مختلف پلیاستیشن و غیره کافیست.
این استودیو دومین تیم تازه تاسیسی است که پلیاستیشن از ماه گذشته تاکنون خبر از همکاری با آن را داده است. اولین استودیو، Haven بود که توسط خانم جید ریموند تاسیس شده است.
در مصاحبهای دیگر با آقای جیم رایان، رییس بخش سرگرمیهای تعاملی سونی دربارهی استراتژیهای کلی آینده بیان کرد که پتانسیل بازار واقعیت مجازی برای پلیاستیشن از اهمیت ویژهای برخوردار است و پلیاستیشن قصد دارد در این زمینه تجربهای با کیفیت ارائه دهد. همچنین دربارهی برنامههای پلیاستیشن برای کلاود عنوان شد که هنوز در حال صحبت و تبادل ایدهها با مایکروسافت میباشند و زمانی که وقت مناسبش باشد، استراتژیهای این شرکت در این زمینه را به اشتراک خواهند گذاشت. بیان شد تجربهی گیمینگ از طریق کلاود که ارائه خواهند داد منحصر به فرد برای پلیاستیشن خواهد بود.
آقای جیم رایان بیان کرده بود که نسل پلیاستیشن ۵ بیشتر از همیشه بازیهای با کیفیت انحصاری خواهد داشت. او عنوان کرد که در این زمینه به تدریج سرمایهگذاری بسیاری کردهاند. البته همچنان از فرصتهای مناسب برای انجام خریدها و گسترشهایی مانند استودیو اینسامنیاک گیمز در آینده استفاده خواهند کرد. دربارهی بازار ژاپن بازهم تاکید شد که بازار مذکور همچنان برای پلیاستیشن اهمیت خواهد داشت و علاوه بر ارائهی محتوای مناسبِ جامعهی گیمینگ ژاپن به تقویت روابط خود با سازندگان ژاپنی ادامه خواهند داد. به تازگی سونی اعلام کرده بود یکی از پشتیبانان Asobu، از جوامع سازندگان مستقل ژاپن خواهد بود.